Już za 10 lat będziemy latać samolotami zasilanymi na baterie! Odważne plany amerykańskich naukowców

Już za 10 lat będziemy latać samolotami zasilanymi na baterie! Odważne plany amerykańskich naukowców

Projekt samolotu hybrydowego zaprezentowany w już 2010 roku przez NASA  Fot.: NASA/MIT/Aurora Flight Sciences/Wikimedia Commons Projekt samolotu hybrydowego zaprezentowany w już 2010 roku przez NASA Fot.: NASA/MIT/Aurora Flight Sciences/Wikimedia Commons Wright Electric to firma powstała w 2016 roku. Chociaż na rynku istnieje bardzo krótko, to przedsięwzięcie, jakiego chce dokonać sprawia, że już dziś o firmie robi się głośno. A to z powodu odważnego i innowacyjnego projektu o nazwie Wright One, w efekcie którego mają powstać samoloty zasilane przez baterie!

Samolot jest dopiero w fazie projektu, jednak zgodnie z założeniami firmy taki wynalazek wyeliminuje konieczność używania paliwa, co na dzień dzisiejszy w tak olbrzymiej maszynie jest nie do pomyślenia! Brak zużytego paliwa to dużo mniej zanieczyszczeń w atmosferze. Ale to nie jedyna dobra wiadomość: loty statkami powietrznymi produkcji Wright Electric będą przede wszystkim o wiele tańsze! Co więcej, po wylądowaniu maszyna nie będzie musiała czekać na wolny pas startowy w celu ponownego zatankowania. Wymienienie zużytej baterii na naładowaną, według zapewnień projektantów, potrwa o wiele krócej. W związku z czym loty będą mogły odbywać się z nieco większą częstotliwością. Zmniejszony zostanie również dyskomfort związany z hałasem emitowanym przez podniebne maszyny.

Podobno już w przeciągu dziesięciolecia można spodziewać się pierwszego lotu nowej generacji na trasie Londyn – Paryż. Nowoczesny samolot będzie mógł pomieścić 150 pasażerów, natomiast loty, przynajmniej na początku, będą krótkodystansowe, bo na niecałe500 km. Część statków powietrznych ma być wyposażona we wbudowaną na stałe baterię, natomiast inne mają posiadać wymienne zasilanie, z możliwością niezależnego ładowania. Niewykluczone również, że powstaną samoloty hybrydowe, zasilane zarówno paliwem jak i energią elektryczną. Zgodnie z planem Wright Electric loty zasilane akumulatorami stanowiłyby aż 30% lotów z całego globu.

Polska. Panoramy

Polska. Panoramy

Adam Bujak, Andrzej Nowak

Takie książki wydawane są bardzo rzadko i stanowią niespotykany rarytas na półkach domowych bibliotek. "Polska. Panoramy" to monumentalny album, który prezentuje najpiękniejsze polskie krajobrazy. Majestat Giewontu, dostojność Wawelu, zamki, pałace, malownicze pola jakby wyjęte z mickiewiczowskich opisów przyrody, wzburzony Bałtyk, leniwe polskie rzeki - nasza Ojczyzna ujęta w dziesiątkach zdjęć panoramicznych.

 

„W zależności od projektu, można stworzyć elektryczny samolot, który będzie pracować ciszej od samolotu zasilanego paliwem. Chcemy zaprojektować nasze samoloty tak, aby posiadały akumulatory wbudowane w miejscu, gdzie normalnie znajdują się baki z benzyną. Będziemy się starać wprowadzić nasze projekty w życie tak szybko, jak to będzie możliwe” - zapewnia Jeff Engler, współzałożyciel Wright Electric.

Jednak Wright Electric to nie jedyna firma, która pragnie wieść prym na podniebnej arenie. Już w zeszłym roku amerykańska firma Boom chwaliła się planami zbudowania nie tylko tańszego, ale i o wiele szybszego ponaddźwiękowego samolotu, który odległość z Londynu do Nowego Jorku miałby pokonać zaledwie w 3 godziny i 15 minut!

Trzeba przyznać, że plany firmy WE są naprawdę śmiałe. Zbudowanie tak spektakularnego wynalazku, w tak krótkim czasie, byłoby nie lada osiągnięciem, tym bardziej, że samolot jest dopiero w fazie projektu. Dr Paul Robertson z Uniwersytetu w Cambridge twierdzi, że zbudowanie maszyny może zająć dużo więcej czasu niż 10 lat, nie wątpi jednak, że statek podniebny zasilany akumulatorem jest wynalazkiem, z którego w przyszłości wszyscy będziemy korzystać.

Niewątpliwie zielona energia to nasza przyszłość. W miastach już możemy spotkać autobusy i samochody hybrydowe wyposażone w dwa rodzaje silników: spalinowy i elektryczny. Być może jest to początek epoki zielonej energii.

 

Źródło: Natural News, kf

Komentarze (0)

  • Podpis:
    E-mail:
  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.