Muzułmańska modelka w burce na okładce prestiżowego czasopisma modowego.

Muzułmańska modelka w burce na okładce prestiżowego czasopisma modowego.

Muzułmanki w tradycyjnych strojach. Fot.: Victorgrigas/Wikimedia Commons Muzułmanki w tradycyjnych strojach. Fot.: Victorgrigas/Wikimedia Commons Niedługo noszenie muzułmańskiego nakrycia głowy przez kobiety, może stać się modne. Muzułmańska modelka Halima Aden wyznacza nowy trend, jako pierwsza kobieta na świecie trafiła na okładkę popularnego i prestiżowego modowego czasopisma Vogue w ubranym na głowę hidżabie. Nakrycie głowy różni się od burki tym, że nie zakrywa całej twarzy, a jedynie włosy i szyję.

Halima Aden urodziła się w 1997 roku w ośrodku dla uchodźców w Kenii, skąd w wieku 6 lat wyemigrowała wraz z matką do Stanów Zjednoczonych. Gdy dorosła zapragnęła być modelką, organizatorzy pierwszego konkursu w jakim wzięła udział zgodzili się, by nie musiała prezentować się w tradycyjnym skąpym bikini. Halima wystąpiła w burkini, luźnym dwuczęściowym kombinezonie, zakrywającym ciało według reguł islamu. Ciekawe czy dla białej kobiety, która nie chciałaby odkrywać ciała ze względu na przynależność do Kościoła, uczyniono by podobny wyjątek. Nasuwa się dziwne przekonanie, że chrześcijance najprościej w świecie podziękowano by za udział w konkursie.

Świat Chrystusa. Tom 1

Świat Chrystusa. Tom 1

Wojciech Roszkowski

Autor, wybitny historyk i znakomity pisarz, prof. Wojciech Roszkowski, pracował nad nim prawie pół wieku. Oparł się na idei zawartej w Liście św. Pawła do Galatów o nadejściu "pełni czasu", co oznacza, że wielowiekowe oczekiwanie na Mesjasza skończyło się wraz z nadejściem Chrystusa. Wraz z Nim rozpoczął się nowy etap historii i dzieje ludzkości nie są takie same, jak wcześniej.

 

Halima opowiada, że hidżab i muzułmański ubiór pozwala jej zakryć niedoskonałości. Dzięki temu unika w modelingu komentarzy typu „Jesteś za chuda”, „Jesteś za gruba”, czy „Masz rozstępy, albo krzywe nogi”. Oprócz pozowania do miesięcznika Vogue, muzułmańska modelka wzięła udział w reklamie najnowszego wynalazku sportowej firmy Nike, która wyprodukowała sportowy hidżab.

Zastanawiające jest, czy produkcja muzułmańskiego nakrycia głowy przez jedną z największych sportowych firm oraz umieszczenie na okładce znanego na całym świecie czasopisma modowego kobiety w hidżabie, jest tylko ukłonem w stronę muzułmanów, czy też próbą oswojenia z tego typu ubiorem mieszkańców Ameryki i Europy. Przez lata w mediach propagowany był wygląd idealnej kobiety, wysportowanej, szczupłej, z długimi nogami i idealnym kolorycie skóry. Teraz wybawieniem z kompleksów, które spowodowało narzucanie tego idealnego wyglądu, może być muzułmańska moda.

 

Źródło: Allure.com, Vogue,  kf

Komentarze (1)

  • Podpis:
    E-mail:
  • katol

    Jednego pojąć nie mogę, jak mało w tych zmaganiach chrześcijaństwa i islamu wiary tych pierwszych w siłę szczerej, gorliwej i wytrwałej modlitwy wznoszonej do Boga. Rację miała Kanclerz Merkel mówiąc swego czasu: "Boicie się islamu? Zacznijcie znowu chodzić do Kościoła" Dlaczego tak mało jest w chrześcijańskich mediach mowy o konieczności ponownego nawrócenia, mowy o tym, że jedynym pewnym sposobem jest ciągłe i nieustanne proszenie Chrystusa o zmiłowanie i opiekę. Przestańcie straszyć zacznijcie ewangelizować drodzy redaktorzy.

  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.