Zdaniem brytyjskich naukowców powodem Brexitu jest niski poziom wykształcenia!
Marsz przeciwko wystapieniu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Fot.:Ilovetheeu/4.0 International/Wikimedia Commons Brytyjczycy spekulują nad powodami, dla których większa część społeczeństwa opowiedziała się w czerwcu 2016 roku za wyjściem z Unii Europejskiej. 52 % brytyjskiego społeczeństwa biorącego udział w referendum, opowiedziało się wtedy za opuszczeniem Wspólnoty, zaś 48 % nie chciało oddzielać się od Unii Europejskiej. Wielu Anglików nie może pogodzić się z decyzją własnego narodu, dlatego szukają wyjaśnienia dla zaistniałej sytuacji. Naukowcy z Uniwersytetu w Leicester, którzy postanowili przyjrzeć się sprawie, stwierdzili, że powodem jest zbyt niski poziom edukacji w Wielkiej Brytanii.
Według naukowców ludzie, którzy zaważyli o losie kraju, to prości i słabo wykształceni obywatele kraju, którzy mają niedostateczną wiedzę polityczną i nie ukończyli studiów wyższych. Wystarczyłby niewielki wzrost liczby osób, które skończyły studia, by wynik referendum był odwrotny. Zdaniem profesorów z brytyjskiego uniwersytetu wynik mogłoby zmienić, zwiększenie populacji z wyższym wykształceniem zaledwie o 3 procent.
Wiek i płeć również były brane pod uwagę w przeprowadzonym badaniu, okazało się jednak, że największy wpływ na referendum miał poziom wykształcenia. Na podjęcie decyzji wpłynął także dochód i liczba imigrantów przebywających na danym terenie.
Jednak to nie wszystko, naukowcy doszli również do wniosku, że o Brexicie zadecydowała także za duża frekwencja. Gdyby była niższa o 7 procent, to nawet przy obecnym poziomie wykształcenia najprawdopodobniej do żadnego wyjścia z Unii by nie doszło.
Dr Aihua Zhang z Wydziału Matematyki Uniwersytetu Leicester powiedziała, że „referendum w sprawie wyjścia z Unii Europejskiej wzbudziło sporą debatę i spekulacje na temat elektoratu i jego motywacjach przy głosowaniu. Większość tej debaty została podyktowana przez prostą analizę danych, biorąc pod uwagę indywidualne czynniki społeczne w zestawieniu z wynikami głosowania. W przypadku referendum dotyczącego opuszczenia Unii, na decyzję miało wpływ wiele czynników jednocześnie, przez co trudno było przewidzieć ostateczny wynik. 23 czerwca 2016 r. decyzja Wielkiej Brytanii o odłączeniu się od Unii zaskoczyła większość obserwatorów. Podobnie jak wyjątkowo wysoka frekwencja wyborców”.
Banksterzy. Kulisy globalnej zmowy
Niezłomny wojownik o polski Skarb Narodowy, o dynamiczny rozwój gospodarczy Polski oraz uczciwe zasady funkcjonowania banków, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej z ramienia PiS, a zarazem wybitny publicysta ekonomiczny - Janusz Szewczak - napisał książkę, która wstrząśnie wieloma Czytelnikami. Nie zdajemy sobie bowiem sprawy, jak niewielu ludzi trzyma świat w garści, jak niewyobrażalnych spekulacji dopuszczają się międzynarodowe korporacje.
Opinia naukowców zdaje się obrażać wyborców, ponieważ sugeruje, że osoby które zagłosowały za Brexitem są głupsze od reszty społeczeństwa. Jednak według badań statystycznych przeprowadzonych w 2002 roku, odsetek społeczeństwa, które ukończyło studia wyższe wynosił 31%. Co i tak było dużo lepszym wynikiem niż ten, którym mogła się pochwalić Holandia, Niemcy, Portugalia czy Austria, gdzie odsetek społeczeństwa z wykształceniem wyższym maksymalnie stanowił 20%. Liczby dotyczyły osób w wieku 25-34 lata.
Trzeba również powiedzieć, że od roku 2002 kwestia wykształcenia uległa poprawie, a do 2020 roku odsetek obywateli krajów Unii Europejskiej z wyższym wykształceniem ma stanowić 40 %, co jest oficjalnym celem Unii. W Wielkiej Brytanii ma być to nawet ponad 50%.
Jednak biorąc pod uwagę opinię naukowców z Wielkiej Brytanii, zastanawia jaki miałby być rezultat edukacji na szczeblu wyższym. Rodzi się pytanie, czy przypadkiem nie chodzi, o przekazanie potencjalnym studentom jedynej słusznej racji, zgodnej z konkretnym środowiskiem?
Źródło: independent, nauka.gov.pl, kf
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.